4 خرداد 1392

روش های درس خواندن رتبه های برتر كنكورانسانی 91

مولف: مدیر سایت   /  دسته: آموزشی   /  رتبه دهید:
5

مصاحبه با رتبه های تك رقمی  كنكور سراسری 91در رشته انسانی

------------------------------

رتبه های برتر كنكور 91 ضمن حضور در مراسم جشن نخبگان و تجلیل از رتبه های برتر كنكور 91 در گفتگوهایی شركت نمودند كه در ادامه می توانید  گزیده ی پاسخ آن ها به سوالات زیر مشاهده كنید :

v      معدل شما چند بود و در چه مدرسه ای تحصیل می كردید؟

v      از چه زمانی به كانون آمدید؟ در چند آزمون كانون شركت كردید و  دلیل انتخاب  كانون چه بود ؟

v      آیا از دفتر برنامه ریزی استفاده می كردید ؟

v      نقش پدر و مادر در موفقیت شما چه بود؟

v      روش درس خواندن شما در درس های عمومی و اختصاصی چگونه بود ؟ آیا برای رسیدن به موفقیت روش مطالعه خود را تغییر داد ؟

 

 

امیر محمود هوشمند - رتبه 1 منطقه 2 و رتبه 2 كشوری در رشته انسانی

  در مدرسه فرهنگ مشغول تحصیل بودم. یك سال به كانون آمدم در 25 آزمون شركت كردم و غیبت نداشتم. علت اصلی انتخاب كانون برنامه راهبردی و فاصله دو هفته ای و پشتیبان های خوبش بود.

دفتر برنامه ریزی داشتم ابتدا هفته ای 50 ساعت درس می خواندم با تلاش بیشتر به 60 الی 70 ساعت رساندم.

 

 شاخص ترین كار مادرم این بود كه ایشان در زمینه ادبیات و قرابت معنایی به من كمك كردند.

 

من در زمینه درس های عمومی درس عربی را می توانم بگویم .در درس عربی به این صورت بود كه ابتدا قواعد درس را می خواندم سپس به پیاده كردن قواعد درس در متن می پرداختم و قواعدی كه در ذهنم آموخته بودم را پیاده می كردم به این صورت من توانستم تست های مربوط به قواعد درس عربی را به خوبی جواب دهم.  پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته باشم به ویژه كه رشته انسانی عربی  اختصاصی دارد و این كار به من كمك كرد.

در زمینه دروس اختصاصی كه بیشتر جنبه مفهومی و حفظی دارند من یك روش مطالعه دارم كه شامل سه قسمت است به این صورت كه ابتدا یك مطالعه سطحی از مطلب داشتم سپس  قسمت های مهم را با ماژیك نشان دار می كردم. آخرین مرحله این بود كه خلاصه برداری می كردم و یك جمع بندی انجام می دادم و بعد با كتاب های آبی و كتاب های كمك آموزشی یك مروری داشتم .هفته دوم قبل از آزمون هم تست های علامت دارد شده را كار می كردم.

***

فاطمه سادات حسینی - رتبه 3 كشوری در رشته انسانی كنكور 91و رتبه 2 منطقه 2

دبیرستان را در مدرسه خاص ناحیه 1 كرمان گذراندم و معدل دیپلمم 20 بود.

سال دوم و چهارم عضو كانون بودم درحدود 30 آزمون شركت داشتم. از دفتر برنامه ریزی استفاده كردم كه باعث افزایش ساعات مطالعه ام شد. ساعات مطالعه ام از اوایل شهریور از هفته ای 15 ساعت به هفته ای 60 ساعت رسید.

علت انتخاب كانون برنامه ریزی جامع مناسب و منطقی است كه نسبت به سایر موسسه داشت و جامعه آماری بالایی آن  كه باعث می شد كه موقعیت خودم را بین هم سن و سالانم بسنجم و آن را بهبود ببخشم.

پدر و مادرم خیلی به من كمك كردند. پدرم در درس عربی به من كمك می كرد و مادرم هم چون رشته من را خوانده بود در انتخاب كتاب ها به من كمك می كرد.

من یك روش دیرینه كه برای خودم داشتم این بود كه روزهای تعطیل و كلاً هفته هایی كه چند روز تعطیلی داشتم  آن روزها را كلاً اختصاص می دادم به یك درس ولی بعداً  آن را فراموش می كردم و با كمك كانون فهمیدم این روش غلط است باید تركیبی  از همه درس ها خوانده شود.

روزهای تعطیل مثل تابستان ایام تعطیل و روزهای باقی مانده تا كنكور باید تركیبی از همه درس ها خوانده شود ولی كم خوانده شود. این روش به همه درس ها تعادل می بخشد و این كه باعث فراموشی نمی شود. 

***

سمیرا افضلی - رتبه 5 منطقه 2 و 9 كشوری در كنكور سال 91 در رشته انسانی

  دو سال در آزمون های كانون شركت كردم و از 41 آزمون 2 آزمون غیبت داشتم به این دلیل كانون را انتخاب كردم كه كاملاً به برنامه راهبردی اش اطمینان داشتم و فكر می كردم كه می تواند خیلی به من كمك كند. برای این كه مطمئن باشم كه همه درس هایم به موقع تمام می شود و می توانم آن ها را دوره كنم و همچنین پشتیبان و كارنامه كشوری كه در همان روز صادر می شد.

 به نظر من از ویژگی های خوب كانون بود از دفتربرنامه ریزی استفاده كردم كه باعث شد ساعت مطالعه ام را افزایش دهم. از روزی 35 ساعت شروع كردم و به 60 ساعت رساندم.

 پدر و مادرم در كنكور من خیلی نقش داشتند و یك محیط كاملاً حمایتی را در خانه برای من فراهم كرده بودند كه باعث می شد به من اطمینان داشته باشند تا هیچ گونه استرسی برای رتبه هایم نداشته باشم.

من در قرابت معنایی مشكل داشتم وقتی كه روشم را تغییر دادم سعی كردم كه تمام بیتی كه در سوال مطرح است را در یك جمله كوتاه یا یك كلمه خلاصه كنم و یا یك مصداق و یا كلمه ای پیدا كنم كه در آن جواب من وجود داشته باشد. همین طور شعرهای حافظ را خیلی می خواندم و وقتی كه از نظر قرابت معنایی بررسی می كردم و از نظر آرایه و عروض آن ها را بررسی می كردم و ادبیات اختصاصی را خیلی كار كردم.

از درس اقتصاد خیلی راضی هستم. روش مطالعه ام این بود كه خلاصه برداری می كردم و یك برنامه ریزی داشتم كه آن ها را مرتب مرور می كردم و همین طور مطالعه ای كه كرده بودم روی سوالات كنكور سال های قبل متوجه شدم كه بیشتر سوالات اقتصاد بیشتر توجه اش روی مسایل است این تغییر ایجاد شده و بیشتر من هم  سعی كردم روی مسایل تمركز كنم.

 

فاطمه محسنی – رتبه 4 منطقه 2 و 8 كشور – رشته انسانی

یك سال در آزمون های كانون شركت كردم و در مدرسه فرزانگان كرمانشاه رشته ریاضی را خواندم و در رشته انسانی كنكور دادم.

 

زمانی كه از رشته ریاضی به رشته انسانی رفتم اطرافیانم به من می گفتند این كار اشتباه است ، اما من به خاطر علاقه ی زیادی كه به رشته انسانی داشتم این كار را كردم و به همه ثابت كردم كه می توانم در این رشته موفق شوم.

***

معظمه سرفرازی – رتبه 2 منطقه 3 -  گروه علوم انسانی – از شهرستان قائنات

دوران متوسطه را در دبیرستان نمونه فدك مشغول به تحصیل بودم و معدل كتبی من 70/19 شد و از سال دوم دبیرستان در آزمون های كانون ثبت نام كردم و حدود 45 آزمون شركت كردم .

 

 از دفتر برنامه ریزی استفاده می كردم ، اوایل سال ساعت مطالعه من بین 40 تا 45 ساعت بود كه رفته رفته بیشتر شد و در ماه های آخر به 60 تا 65 ساعت در هفته رسید.

 

علت اصلی انتخاب كانون هم برنامه راهبردی منسجمی كه داشت بود و دیگر این كه جامع آماری بسیار خوبی داشت كه می تواند محكی باشد برای این كه جایگاه خود را در بین بقیه داوطلب ها مقایسه كنیم و مهمتر از آن سطح سوالات آزمون ها بود كه بسیار شبیه به سطح سوالات كنكور سراسری بود.

 

خانواده ی من در طول این سال خیلی به من كمك كردند و فضای مناسبی را برای مطالعه من فراهم كردند و خیلی پیگیر فضای آموزشی من بودند .به خصوص برادرم كه 2 سال از من بزرگتر است و خودش هم 3 سال عضو كانون بود و در برنامه ریزی هایی كه می خواستم در هفته های بعد از آزمون انجام بدهم خیلی به من كمك كرد.

تعداد مشاهده (2665)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره مقاله "روش های درس خواندن رتبه های برتر كنكورانسانی 91"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید